Skip to content

Kobiety w branży poligraficznej

Kobiety w biznesie radzą sobie doskonale.  Można by wymieniać bardzo długo nazwiska sławnych Pań, które osiągnęły prawdziwy sukces i znane są na całym świecie. Jest jednak wiele kobiet, które działają na mniejszą skalę, prowadząc swoje małe, często rodzinne biznesy lub jednoosobowe działalności. Jeszcze kilka lat temu mieliśmy do czynienia z sytuacją, w której kobiety zakładały jedynie sklepy spożywcze lub odzieżowe, ewentualnie apteki – dziś sytuacja ta znacznie się zmieniła.

Obecnie wiele kobiet decyduje się na studia techniczne.  Wiele z nich podąża dalej tą drogą zakładają różne działalności i firmy, oferujące niekiedy – jakby się mogło wydawać – męskie usługi. Coraz częściej możemy spotkać się z kobietami, które kierują autobusami i tramwajami, które zakładają warsztaty samochodowe, firmy ochroniarskie czy też… działalność poligraficzną.

Kobiety w poligrafii radzą sobie doskonale, ponieważ działają odważnie (i rozważnie), a także mają wiele oryginalnych pomysłów. Jest to tym bardziej ważne, że dziś poligrafia bardzo często łączy się z reklama i marketingiem, a także z kompleksowymi usługami. Badania wskazują, że ilość kobiet pracujących właśnie w tej branży wzrasta z roku na rok! Poligrafia to nie tylko druk, to także pomysły marketing, świeże spojrzenie na reklamę – kobiety świetnie radzą sobie w tej sferze!

Przedsiębiorcze i pewne siebie

Bardzo dużą zaletą kobiet w biznesie jest ich poczucie dużej odpowiedzialności. Nie zdarza się prawie, aby kobieta otworzyła firmę bez skrzętnie wykonanego biznesplanu. Kobiety potrafią się targować, potrafią stawiać na swoim i każdą decyzję muszą przemyśleć kilka razy, a wszystko to z wdziękiem i klasą, którym nie można się oprzeć! Kobiety świetnie radzą sobie również w sferze finansowej, często same zajmują się finansami i ich prowadzeniem. W branży poligraficznej, często decydują się na używane maszyny offsetowe, które znacznie mniej kosztują, a są naprawdę w dobrym stanie.

Pomimo że kobiety radzą sobie tak doskonale, bardzo rzadko w branży poligraficznej dochodzą na sam szczyt. Sytuacja taka skłoniła Glena Plummera, menagera ds. produktów w firmie Heidelberg, do stworzenia inicjatywy pod nazwą „Women in Pint”. Jeżeli jesteś jedną z takich kobiet, sprawdź to koniecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.