Jak można skutecznie zwiększyć sprzedaż alkoholu?
Konkurencja na rynku alkoholi jest spora. Chociaż wielu klientów ma swoje ulubione marki i decyduje się głównie na zakup ich produktów, to jednak przyciągająca wzrok reklama w sklepie jest zawsze dobrą inwestycją, ponieważ dzięki niej można zachęcić klienta do zmiany decyzji zakupowej i tym samym podwyższyć sprzedaż swojego alkoholu.
Na sprzedaż alkoholi wpływa wiele czynników – to miedzy innymi upodobania konsumentów, jakość produktów, także określone daty, przykładowo okres świąteczny zwiększa sprzedaż luksusowych alkoholi, ponadto aktualne promocje oraz ekspozycja i opakowania alkoholowe przyciągające wzrok.
Dla osiągniecia optymalnego rezultatu najważniejsze jest wobec tego wyjście naprzeciwko potrzebom konsumenta i zachęcenie go do zakupu. Gdy klient dokonuje decyzji w sklepie, mają na nią wpływ dwa zasadnicze czynniki – promocje i gratisy oraz opakowanie i ekspozycja.
Promocje i gratisy
Częściej decydujemy się na zakup tych produktów, które oznaczone sa jako promocyjne lub też mają dodane gratisy. Dotyczy to także alkoholi. Wsparciem w zwiększaniu sprzedaży są przede wszystkim opakowania promocyjne – zawierające większą niż zwykle pojemność lub kuszące obniżką ceny.
Dodanie do alkoholu gratisu w postaci miniaturki napoju alkoholowego innego rodzaju czy też soku albo syropu do przyrządzania drinków, szklanego kieliszka lub podkładki także zachęci klienta do zakupu. Aby gratis mógł być odpowiednio wyeksponowany, stosuje się również specjalne opakowania, na przykład mocowania, hangery, duopacki, nakładki plastikowe – w ofercie ma je między innymi firma Click Pack, która specjalizuje się w sprzedaży opakowań spożywczych.
Efektowne opakowanie i ekspozycja
Również efektowne opakowania alkoholowe przyciągające wzrok swoim wzornictwem będą strzałem w dziesiątkę. Można zastosować do nich również dodatkowe materiały wspierające sprzedaż (POSM), na przykład ekspozytory, shelftalkery i shelflinery, które także można znaleźć w ofercie Click Pack. Dzięki nim można zainteresować klienta i jednocześnie wzbudzić w nim chęć dokonania zakupu.