Kobiety w firmach reklamowych
Kobiety, choć nie wszystkie i nie tylko kobiety, domagają się równouprawnienia płci. Przekaz ten przedstawiany jest w wielu kampaniach reklamowych. Warto zatem przyjrzeć się, ile kobiet pracuje w agencjach zajmujących się reklamą.
Okazuje się, że sytuacja w agencjach reklamowych wcale nie wygląda pod tym względem różowo. W tym roku, na jednym z najbardziej znanych festiwali reklamowych Cannes Lions, poprowadzi swój festiwal z hasłem równouprawnienia płci. Jeżeli jednak przyglądniemy się dokładnie ile kobiet wchodzi w zespoły jurorskie – możemy sie nieco zdziwić. Okazuje się, że kobiety stanowią tam tylko 35% wszystkich uczestników.
Potrzebujemy więcej kobiet
Potrzebujemy więcej kobiet – powiedział szef agencji AlmapBBDO Marcello Serpa, kiedy przeglądał zgłoszenia uczestników imprezy. A jak sprawa ta wygląda w Polsce? Niestety w naszych agencjach, jak wynika z danych SKM SAR, w zarządach zasiada zaledwie ponad 30% kobiet, ale nie wiadomo ile z nich pracuje na stanowiskach szefów działów kreacji.
Zmiany
Zmiany na pewno nastąpią. Polki są niezwykle przedsiębiorcze i zaradne, ponadto w naszym kraju wciąż otwierane są kolejne agencje reklamowe, które odnoszą dość duże sukcesy – np. Agencja Reklamowa Gliwice, znana ze swojej pomysłowości i kreatywności. Trzeba pamiętać również o tym, że powstaje wiele nowych kierunków związanych z reklamą, na uczelniach państwowych i prywatnych, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem zwłaszcza ze strony kobiet. Widoki na przyszłość są zatem dobre.